Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2009

H νομιμότητα της είσπραξης του τέλους διοδίων.


Αυτό που γίνετε αυτη την στιγμή στην Εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης είναι απάτη των εταιρειών που έχουν ιδρύση μεγάλες εταιρείες κατά το μήκος της με μεγάλα κέρδη. Η ανάληψη των διοδίων από τους ιδιώτες θα σημάνει τη διαφοροποίηση στο κόστος για τους διερχόμενους οδηγούς καθώς πλέον η χρέωση θα γίνεται με το χιλιόμετρο και θα φτάσει στο 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο, δηλαδή 4 ευρώ τα 100 χιλιόμετρα αντί των περίπου 2,5 ευρώ τα 100 χιλιόμετρα που ήταν.
Το κόστος στην Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης ήταν 10 ευρω και τώρα οι εταιρείες έχουν επιβάλει την παρακάτω τιμολόγηση:


ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ AIΓΑΙΟΥ Α.Ε. με 4 διόδια:

2,30 ευρω στην Λεπτοκαρυά,

1,90 ευρω στα διόδια Πελασγίας,

2,50 ευρω στα διόδια Μοσχοχωρίου και

2 ευρω στα διόδια Πυργετου,


Η ΤΕΟ ΑΕ

Με ένα διόδιο στα Μαλγαρα 2,75 ευρω


Η ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.

Με 2,75 ευρω στο Σχηματάρι και

2,75 ευρώ στα διοδια Αφιδνων


ΣΥΝΟΛΟ 16,95 ΔΗΛΑΔΗ ΑΥΞΗΣΗ 60%

ΑΡΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ ΑΛΛΟ ΕΝΑ 60% ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΟΥΠΗΡΧΕ


Αν περάσετε από τα Τεμπη και το Μαλιακό Θα καταλάβετε ότι πληρώνετε:


  • για μία διαδρόμη η οποία δεν έχει τελειώσει.

  • πληρώνετε για υπαλλήλους που δεν έχουν προσληφθεί με ΑΣΕΠ αλλα και με κανένα κριτήριο.

  • πληρώνετε για χρήματα που δεν καταλήγουν στα κρατικά ταμεία.

Ενα όμως είναι το γεγονός ότι εκατοντάδες νέοι άνθρωποι ξεψυχούν κάθε χρόνο στη φονική εθνική οδό, σπίτια κλείνουν, συγγενείς θρηνούν και όμως οι αρμόδιες αρχές συνεχίζουν να προκαλούν πόνο και οργή με την αδιαφορία τους και να ζητούν οι «αντίτιμο» για την πορεία προς τον θάνατο.«'Πληρώστε για να σκοτωθείτε' λέει το κράτος στους πολίτες του και εμείς πλέον φωνάζουμε σε όλους τουλάχιστον να μην πληρώνουν, μήπως και έτσι ευαισθητοποιηθούν» δήλωσε ο νομάρχης Αχαΐας Δημήτρης Κατσικόπουλος, ανοίγοντας τον ασκό του Αιόλου.Σύμφωνα με τον νομάρχη, οι τουρίστες που έρχονται από την Πάτρα με κατεύθυνση την Αθήνα δεν πληρώνουν διόδια, καθώς υπάρχει ευρωπαϊκή νομοθεσία βάσει της οποίας δεν επιβάλλεται κόστος διέλευσης όταν δεν πληρούνται οι όροι ασφαλείας που έχουν θεσπιστεί από την Ευρωπαϊκή Ενωση!

Χαστούκι στο Δημόσιο η ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Εμείς αναζητήσαμε την επίμαχη ευρωπαϊκή οδηγία βάσει της οποίας θεμελιώνεται η άρνηση πληρωμής διοδίων στον συγκεκριμένο δρόμο: πρόκειται για την 1999/62/EC «περί επιβολής τελών στα βαρέα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούν ορισμένα έργα υποδομής», η οποία θέτει το νομικό πλαίσιο για τα τέλη χρήσης εθνικών δρόμων από εμπορικά οχήματα. Στους γενικούς όρους της οδηγίας προβλέπονται επίσης «οι συγκεκριμένοι κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται από τις χώρες-μέλη, εφόσον επιθυμούν να θεσπίσουν διόδια σε μια οδό».Ο ορισμός της έννοιας του δρόμου, για τη διέλευση του οποίου παρέχεται στα κράτη η δυνατότητα να επιβάλουν την πληρωμή διοδίων, είναι σαφής: «Διόδια και τέλη χρήσης επιβάλλονται μόνο στους χρήστες αυτοκινητοδρόμων ή άλλων οδών με περισσότερες από μία λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, όταν οι οδοί αυτές έχουν χαρακτηριστικά ανάλογα προς τα χαρακτηριστικά των αυτοκινητοδρόμων, καθώς και στους χρήστες γεφυρών, σηράγγων και ορεινών διαβάσεων».
SERTAKIS

Δεν υπάρχουν σχόλια: